Dag 11 28-02-2012 Dinsdag - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu Dag 11 28-02-2012 Dinsdag - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu

Dag 11 28-02-2012 Dinsdag

Door: Schellekens

28 Februari 2012 | Nederland, Waalwijk

Om 07.00 uur zitten we weer met onbs allen aan het ontbijt. Om 08.00 uur vertrekken we naar onze eindbestemming van vandaag, Kolombocha en dat is een hele dag rijden in het busje.

We maken een pauzestop bij een mooi uitzichtspunt en we zitten nog op een hoogte op 2100 meter hoogte.Het valt ons wel erg op dat het hier veel groener is en er zit meer water in de rivierbeddingen dan we tot heden gezien hebben. Het oogt in 1 stuk ook al veel mooier met al dat groen. Er zal hier wel meer water in de grond zitten dan op de andere plaatsen in Ethiopie.

Een heel stuk verder strekken we de benen even door een wandeling in te lassen van ongeveer 10 minuten langs de weg. Op deze manier proberen we iets te maken van deze lange reisdag want voor de rest komen we niet echt iets bijzonders tegen. Het is echt rijden van de ene plaats naar de andere plaats.
Gelukkig is er niet veel verkeer, hetgene wat je hier tegenkomt zijn herders met de kuddes vee en schoolgaande kinderen. Dat is iets wat ze hier in Ethiopie heel goed kunnen, lopen!
In dit gebied zienw e ook meer dromedarissen en longhoorn ossen. De longhoorn ossen hebben soms wel hoorns van meer dan 50 cm, een mooi gezicht.
Het mooie is ook dat de herders met de kuddes langs de weg lopen en natuurlijk ook over de weg heen of staan gewoon stil op de weg. Je moet dan even toeteren en zachtjes doorrijden . Het gebeurt ook wel eens dat het vee gewoon blijft stilstaan en geen vin verroert, het eninge wat dan alleen nog helpt is de herder die het betreffende vee een flinke tik geeft.

De lunch gebruiken we bij een hotel in een stadje waar we ook meteen heerlijk relaxenm we zien hier ook dezelfde toeristen die we gisteren gezien hebben bij de rotskerken in Lalibela. Waarschijnlijk zijn zij ook onderweg terug naar Addis Abeba en zullen we ze nog meer zien.
We eten lekker op ons gemak en dan gaan we weer verder met onzer rit.

Het is voornamelijk hangen in het busje en in de middag maken we nog een stop voor een bakkie koffie van een halfuur.
Verder in de middag passeren we ook een grote stad Dessie, het is goed dat we hier niet overnachten want het ziet er maar armoedig uit. Er is hier ook niet veel te beleven en dat is de reden dat we dezestad snel doorkruisen.
Als snel zijn we door de stad heen en gaan we weer over opr het rijden langs bergpassen, bergen, over slinger-de-slanger wegen, door kleine dorpjes en dat is veel meer genieten.

Om 16.30 uur zijn in Kolombocha bij ons hotel waar we de spullen op de kamer gooien.
Eerst gaan we iets lekkers koud drinken op het terras buiten in de zon. Dat hebben we wel verdiend vandaag.
Op het terras komen op een gegeven moment ook de motorrijders zitten die vandaag zijn tegengekomen. Het blijken duitsers te zijn die met de motor Ethiopie doorkruisen. We maken een gezellig praatje, en zo weten wij dat zij ook op weg zijn naar Addis Abeba en van daaruit vliegen ze terug naar huis terwijl de motoren terug naar Duitsland worden verscheept.

Genoeg gekletst voor nu want we gaan ons fris douchen voor het avondeten om 19.00 uur.
Dat gaat hier nogal rommelig aan toe, de een krijgt het voorgerecht en het hoofdgerecht tegelijk en de ander heeft helemaal nog geen eten. Ach ja als we allemaal maar ons eten krijgen dan vinden wij het wel goed. De Duitse motorrijders zitten ook aan tafel en 1 heeft ook nog niets gehad terwijl ve3el honger heeft, het duurt voor hem nog bijna 1 uur voordat hij iets te kauwen heeft.
Als wij uiteindelijk gegeten hebben rekenen we het eten af en vertrekken richting de hotelbar.

We zijn zo lam van de lange rit vandaag dat we bij de hotelbar blijven en Kolombocha niet verder ontdekken, ondanks het feit dat er een bierhal is en blijkbaar leuke bars. Nee we gaan niet zo ver en we vermaken ons hier ook wel, we maken het toch niet laat.
Hier verkopen we miniflesjes Gin en dat lust Pascale wel want een grote fles is te veel van het goede. Zij heeft dus een Gin-Tonic terwijl de rest een pilsje neemt.
Zo kletsen we over en weer en proberen niet aan de bar in slaap te vallen, zo lam zijn we.
Na 2 drankjes hebben we het helemaal gehad en staan allemaal meer te gapen dan te drinken dus besluiten we om ons mandje op te zoeken.
Heerlijk slapen!

• 16 April 2012 - 19:28

A En A:

Zo Alwies geen kerk bezoek voor jou.
    je doet het wel met de foto's , ja een dagje op jezelf is ok wel eens lekker.
    Geniet nog maar lekker het is hier bere koud.