Dag 18 06-03-2012 Dinsdag - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu Dag 18 06-03-2012 Dinsdag - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu

Dag 18 06-03-2012 Dinsdag

Door: Schellekens

06 Maart 2012 | Nederland, Waalwijk

Om 07.45 uur hebben we het ontbijt en voor het ontbijt hebben we alle spullen al ingepakt en ons tentje ingpakt. We zijn er weer helemaal klaar voor.
Na het ontbijt moeten we alle maaltijden en drakjes afrekenen. Gistermorgen kregen we een minimaal ontbijt voor een te dure prijs van 40 Birr, met de manager is gisteravond afgesproken dat vandaag een volledig ontbijt voor ons wordt klaar gemaakt voor 40 Birr ipv 50 Birr. Dit ter compensatie van he minimale ontbijt van de dag eerder. Bij het afrekenen blijkt dat de volledige prijs van 50 Birr voor het ontbijt is berekend waar we natuurlijk niet mee eens zijn. De manager is er niet bij maar deze wordt wel even geroepen. Als de manager erbij komt, wordt de juiste prijs gerekend, blijkbaar had hij dit nog niet doorgegeven. Ach ja als het maar goed komt.

Om 09.00 uur is alles in de jeep gepakt en gaan we op weg naar het nationaal park Mago bij Yinka.
Na een korte plaspauze komen we in Key Afaraan aan waar we stoppen voor een bakkie koffie onder een grote mangoboom, heerlijk relaxend.

De rit gaat verder tot aan de lunch om 12.30 uur in Yinka. Tijdens de uitgebreide en relaxte lunch gaat Addis op pad om de kok voor vandaag en morgen op te halen, de kok gaat de aankomende 3 maaltijden voor ons verzorgen tijdens ons verblijf in het Nationaal park. Ze gaan ook meteen de inkopen doen voor de 3 maaltijden. We zijn geheel afhankelijk van de kok want in het nationaal park slapen we op een kampeerplaats zonder verdere voorzieningen.
Als iedereen weer terug is gaan we naar het Nationaal Park Mago en onderweg maken we nog een korte stop om voor onszelf drank te kopen zoals water en bier. Daarmee komen we de avond wel door.

Na een half uur rijden in het Nationaal Park Mago komen we op onze campsite aan. Het is heel heet en een hoge luchtvochtigheid tijdens het opzetten van de tenten zodat het water letterlijk en figuurlijk uit elke porie gutst, niet te filmen. Als de tentjes staan gaan we naar de rivier. Het is maar een klein stukje lopen en we nemen de klapstoeltjes mee, bij de rivier waait het een beetje zodat we kunnen afkoelen.
Een heerlijk momentje.
De chauffeurs nemen de kans waar om bij de oever de jeeps een beetje schoon en stofvrij te maken\, een gezellige bezigheid waar ik uren naar kan kijken.

De lokale bewoners , bavianen en coloibusapen komen kijken bij de tenten wie we zijn en wat we komen doen, ze zitten op slechts 10 meter afstand van ons.
Op de campsite zijn verder geen faciliteiten alleen een waterput, het is een stukje grond in het bos waar je mag overnachten en mag koken. Er is een hokje waar je een kooktoestel kunt neerzetten .
Dus moeten het doen met alleen een waterput en het toiletgebruik is ergens in het bos, achter een boom. Heerlijk 1 met de natuur maar wel even opletten dat je nietop de pad zit die de lokale bewoners en de apen gebruiken.

Ondertussen is door de kok verse koffie gezet die ons goed smaakt en de tafel wordt klaargemaakt voor het avondeten, soep en penne pasta met tomatensaus. Dat gebeurt allemaal midden in het bos, verbazend hoe de kok het toch doet.
Na het een en de bijbehorende koffie wordt Ethiopische Ouzo op tafel gezet en geloof het of niet, er wordt me deze verstrengende hitte ook nog een kampvuur gemaakt. Alsof we het nog niet warm genoeg hebben maar een kampvuur is en blijft altijd erg gezellig.
Er is voor vanavond en vannacht ook een ranger van het nationale park bij ons aanwezig, voor onze veiligheid en de veiligheid van het wild dat hier leeft.
Pascale heeft haar ipod bij en dat komt nu ook goed uit want met gezellige muziek bij het kampvuur, onder het genot van een pilsje en ouzo vermaken we ons opperbest en is het erg gezellig. De kok en de ranger zijn nog de enige die bij ons zitten want Addis en de chauffeurs liggen al zeer vroeg in het tentje te slapen. Wij natuurlijk niet, eerst moet de muziek afgeluisterd worden.
Het is zo gezellig dat we tot 00.00 uur bij het kampvuur zitten. Totzelfs de kok gaat dansen op de muziek van Micheal Jackson en de ranger heeft het te warm gekregen en zijn legershirt uitgedaan.
De ranger blijft ook hout verzamelen voor het kampvuur en geniet met volle teugen aan zijn grote glimlach te zien.
Omdat we met deze hitte bij het kampvuur hebben gezeten, is het nadien best koel in het tentje en onder het geluid van de nacht en de nachtdieren in het bos vallen we in slaap.