Dag 6 Dinsdag 02-08-2011 - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu Dag 6 Dinsdag 02-08-2011 - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu

Dag 6 Dinsdag 02-08-2011

Door: Schellekens

22 Augustus 2011 | Nederland, Waalwijk

We worden net wakker als we een stop hebben dus snel eruit zodat we een frisse neus kunnen halen buiten en kunnen luchten.
De stop is ongeveer 15 tot 20 minuten en dus hebben we tijd om voor vandaag eten en drinken te kopen op het perron.

We ontbijten in de coupe en het heeft wat weg van kamperen, gezellig aanklooien.
De toiletten gaan 15 minuten voor een stop op slot en gaan 15 minuten na vertek weer open zodat de toiletten niet gebruikt kunnen worden in de bebouwde kom.
Als de toiletten weer open zijn is het druk want deze zijn tevens ook badkamer.

We zitten vandaag de hele dag in de trein en je hebt dus alle tijd van de wereld. Genieten van het uitzicht waar je uren achtereen berkenbomen en berkenbossen ziet met af en toe een klein dorpje en soms kijk je over een eindloze vlakte heen.
De huizen die we tegenkomen zijn allemaal van hout en klein, lijken ook allemaal armmoedig. De meeste hebben ook een moestuin want veel winkels zien we niet dus de bevolking moet zichzelf kunnen bedruipen.

Verder wordt de tijd verdreven met zitten, hangen, liggen, lezen, puzzelen, relaxen, buiten kijken en tot zelfs sommige van de groep kijken naar een film op een laptop.

Bij een stop van meer dan 15 minuten mogen we even luchten op het perron en dat is vandaag:
Tymen om 02.14 uur Moskoutijd 15 min.
Ishim om 07.34 uur Moskoutijd 20 min.
Omsk om 11.50 uur Moskoutijd 30 min.
Tatarsk om 13.06 uur Moskoutijd 48 min.
Novobirsk om 20.56 uur Moskoutijd 49 min.
Elke dag komen we in een andere tijdzone en moet de klok 1 uur verder gezet worden.

Als we ontwaken is de lokale tijd 2 uur later dan Moskoutijd en bij Omsk is de lokale tijd 3 uur later dan Moskou.

Omsk heeft een groot station met een mooie voorgevel dus dat moet wel even op de foto en omdat de wodka op is moeten we ook op zoek naar een nieuwe fles. In een klein winkeltje komen we de wodka tegen in we kopen voor de zekerheid 2 flessen, 1 fles om op te maken en 1 fles voor thuis.
Natuurlijk luisteren we naar het liedje van Drs. P de Dodenrit, een lied over een rit door Siberie en over Omsk.

Als we laater in de avond in Novosibirsk aankomen zitten we aan het bier en wodka en dat werkt nauurlijk op de blaas. We (Danielle en Marie-Therese) snellen het grote treinstation in op zoek naar een toilet die we gelukkig snel vinden want de nood is hoog. GElukkig is Alwies in de buurt want je moet betalen en we hebben niet genoeg kleingelod bij.
Gelukkig hebben we hierna nog tijd om foto's te maken en te filmen, dit station moet ook op de gewvoelige plaat.

Als we nadien weer met de trein vertrekken maken we ons klaar voor de nacht want we zitten ondertussen op 3 uur tijdverschil met Moskou en 5 uur tijdverschil met Nederland