Dag 23 19-08-2011 Terugreis - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu Dag 23 19-08-2011 Terugreis - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu

Dag 23 19-08-2011 Terugreis

Door: Schellekens

05 September 2011 | Nederland, Waalwijk

Om 08.00 uur staan we allemaal gepakt en gezakt in de lobby.
In de lobby neemt Chantal afscheid van ons, zij gaat niet mee naar het vliegveld.
De spullen worden in de bus geladen en al zwaaiend nemen we afscheid van Chantal.
Het vliegveld is 1 uur rijden en we zijn ruim op tijd.
Het inchecken gaat hier anders, veel meer beveiliging en alle tassen moeten door de scan voordat ze ingecheckt worden.
Bij ons gaat het alarm en men vraagt of we aanstekers in de hoofdbagage hebben, die moeten eruit.
In de tas die het alarm heeft af laten gaan zitten geen aanstekers. We moeten de tas opene maken en er wordt een fles wodka gecontroleerd, aangezien deze nog gesloten is mogen we deze meenemen en na de 2e keer inchecken gaat het alarm niet meer af. Waarom het alarm in 1e instantie is afgegaan is onbekend.
Gelukkig is alles nu in orde en kunnen we verder met inchecken.

Er is 2x paspoortcontrole en daarna een securitycheck van je handbagage en persoon. De meeste mensen moeten nadat ze door het beveiligingspoortje zijn gegaan nog persoonlijk gefouilleerd worden met een scan en dan ben je door de douane.

We zijn op een van de 5 vliegvelden van Beijing en dit is een klein vliegveld. Je bent hier snel uitgekeken en uitgewinkeld dus gaan we bij een tentje zitten waar we een bakje koffie drinken en een broodje eten om de de 2 uur die we nog hebben te doden.

Bij de gate horen we dat er een gatewijziging is en om 11.00 uur moeten we boarden. We zitten allemaal bij elkaar in de buurt en rond 12.00 uur lokale tijd vertrekken we naar Amsterdam.

De terugvlucht duurt 10 uur en deze ntijd spenderen we met lezen, tv kijken, slapen, eten en drinken.

Rond 15.00 uur Amsterdam tijd landen we weer op Schiphol en dan zijn we weer thuis in Nederland.
Alle bagage is redelijk snel op de band en nemen we van iedereen van de groep afscheid en gaat ieder zijn eigen weg naar huis.
Van Watse en Leny nemen we afscheid bij de ingang van de trein want zij gaan met de taxi naar huis en wij met de trein.
Na dit afscheid gaat ieder zijn eigen weg en zijn we weer thuis en is de vakantie afgelopen en een prachtige ervaring en herinnering geworden.

Een aanrader voor iedereen!

• 07 September 2011 - 11:56

Francesco&Nathalie:

Weer heelhuids thuis! En weer herinneringen erbij die niemand jullie meer kan afnemen. Groetjes van Francesco&Nathalie