Dag 4 Zondag 31-07-2011 - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu Dag 4 Zondag 31-07-2011 - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu

Dag 4 Zondag 31-07-2011

Door: Schellekens

22 Augustus 2011 | Nederland, Waalwijk

Om 08.00 uur zijn we wakker na een lekkere nacht, het slaapt goed na een paar biertjes en glazen Wodka.

Even ons opfrissen want om 08.50 uur hebben we weer een langere stop waarbij we eruit kunnen. We noemen dit al snel onze tijd om te luchten.
Op het perron kopen we wat water en een broodje en voor de rest zien we wel wat vandaag brengt.

Na de stop maken we eerst een kopje koffie, we hebben oploskoffie, melk en suiker vanuit thuis meegenomen en in de wagon staat een Samovor, een warmwaterapparaat op kolen.

Als we goed wakker zijn gaan we om 10.30 uur even naar de restauratiewagon want daar zijn we nog niet geweest en we hebben wat trek. We bestellen een sandwich met wordt en rode vis, zalm. Je krijgt een halve snee vers bruin brood met beleg voor gemiddeld 75 roebels (dit is +/- € 2,00 per stuk)

De rest van de dag spenderen we met relaxen, naar buiten kijken en genieten van het landschap, voornamelijk berkenbos en af en toe een dorpje wat heel armoedig lijkt.
Vandaag hebben we een paar korte stops van 5 minutenb of korter en in deze korte stoptijd mag je de trein niet verlaten.

Om 16.30 uur hebben we een grote stop van 23 minuten en we kopen 2 blikken bier want daar hebben we wel zin in.

Het landschap wordt heuvelachtiger en we rijden door de uitlopen van het Oeralgebergte.

Vandaag hebben we ook een fotoklas gehad van Watse over het handmatig instellen van het fototoestel en wat diafragma en sluitingstijd allemaal kan doen, nu moeten we deze les zien te onthouden en in praktijk te brengen, dat zal niet makkelijk zijn.

Om 18.15 uur Moskoutijd en 20.15 uur lokale tijd komen we in Jkaterinenburg aan en dus moeten we uitstappen
De tijden op het reisrooster van de trein worden alleen aangegeven in Moskoutijd en niet in lokalekale tijd.

Het is fris en bewolkt in Jkaterinenburg en we moeten 5 minuten rijden naar ons hotel Hotel Park Inn. Het is een nieuwe, luxe en een best prijzig hotel.Bij het inchecken krijg je een electronisch pasje voor het openen van je kamer en het bedienen van de lift.
Iedereen heeft ruzie met de lift want je wil in eerste instantie niet echt lukken om met de electronische pasjes de lift te bedienen of een andere wachtende drukt te snel op de knop zodat de deuren van de lift weer open gaan voordat je het pasje kunt gebruiken. Maar na een beetje oefenen komt iedereen toch boven op zijn eigen kamer.

De meeste mensen van de groep eet in het restaurant van het hotel maar wij niet, we hebben de prijzen gezien en vinden die te gortig. Dus stonteigenwijs als we zijn gaan we buiten de deur eten als is het aan de late kant. Volgens Chantal sluiten de keukens van de reaturants om 21.30 uur.

WE hebben moeite om ons te orienteren op de juiste straatnaam en besluiten het aan iemand te vragen, een jongeman die een beetje engels kent legt de weg uit en nu snappen we waar we naar toe moeten.

We eten bij Pizza Mia en het smaakt goed. Na het eten komen we na 2 minuten lopen langs een pub bar-restaurant waar we een pilsje drinken voordat we weer terug gaan naar het hotel en ons bedje opzoeken want het is ondertussen al laat geworden.