Gunung Mulu - Miri - Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu Gunung Mulu - Miri - Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu

Gunung Mulu - Miri - Kota Kinabalu

21 April 2013 | Maleisië, Kota Kinabalu

Om 07.45 uur zitten we aan het ontbijtbufet want om 08.30 uur vertrekken we weer.
We moeten onze bagage naar de weg dragen en passeren we hierbij natuurlijk de evangelische kerk weer. Het lijkt erop dat ze bezig zijn met een generale repetitie want het gezang klinkt leuk.
Het gammele busje moet 4 keer rijden om ons allemaal en de bagage naar het vliegveldje te brengen.

In verband met een misverstand tussen de lokale reisorganisatie en de vliegtuigmaatschappij zou Jorrit niet met ons vliegen maar apart met Oma.
Oma heeft het echter zo kunnen regelen dat Jorrit samen met ons vliegt, gezellig en zo zijn Oma en Jorrit ook ervan verzekerd dat we allemaal op onze eindbestemming aankomen, Zouden ze bezorgsd zijn dat we in 7 sloten tegelijk lopen?

We vliegen eerst van Mulu naar Mirii en daar krijgen we van Jorrit de tickets voor onze vlucht van Miri naar Kota Kinabalu. We hebben nog 3 uur te doden en we gaan eerst een kop koffie drinken en meteen even wifi-en. Zo is het thuisfront ook weer op de hoogte.

Voor onze lunch wandelen we met ons 3-en naar een pleintje aan de overkant van de weg, hier zijn diverse restaurantjes die heel lokaal zijn en ook een stuk goedkoper dan op het vliegveld. We ploffen neer bij een gezellig tentje en bestellen een soepje en een biertje.

Veel meer is hier niet te doen dus wandelen we na de lunch op ons gemakkie terug zodat we op tijd bij de gate zijn. Helaas hebben we weer een half uur vertraging en daarmee hebben we tijd om een sigaretje te roken en te wifi-en.

De vlucht van Miri naar Kota Kinabula duurt 1,5 uur en daar worden we weer verwelkomd met de bus door Oma. De gehele groep is weer bij elkaar. De rit met de bus gaat naar Sabah Exotic Hotel, het is een chique hotel waar we ons best wel zullen vermaken.

We hebben besloten om met 6 man (wij, Guy, Gerard, Anja en Peter) te gaan eten bij de Italiaan Grazie. Anja had ergens gelezen dat dit een goed restaurant is.
Helaas regent het en moeten we onze regenjas eerst uit de koffer halen.

Om bij het restaurant te kunnen komen moeten we een kruising oversteken wen dat blijkt een hele belevenis te zijn. het stoplicht voor voetgangers doet het niet of blijf eeuwig op rood staan dus steken we na heel goed het verkeer in de gaten te houden (wanneer ze gaan rijden en hoe ze rijden) steken we over en komen we aan de overkant. Zo weer een probleempje opgelost.

We zitten nu vlakbij het restaurant maar we moeten nog wel een keer vragen waar het restaurant precies is want we krijgen het niet in 123 gevonden. Na de informatie over het restaurant komen we toch waar we willen zijn.
De eigenaar is een echte Italiaan en hij mag er best wel zijn volgens Anja en is ben het met haar eens. Het eten is heerlijk, behalve de pasta van Guy (was karig bedeeld). Vanavond is het de avond voor Anja want hier serveren ze wel wijn en geen bier (nouja geen probleem, nemen wij een keer een sapje). Er wordt een fles wijn besteld voor Anja, Gerard en Peter die zij al snel burgemeester maken, schijnt heel lekker te zijn.
We hebben een heerlijke italiaanse maaltijd met lekker drinken en uiteraard slap geouwehoer over alles en nog wat. Dus al met al een hele gezellige avond.

We gaan op tijd terug naar het hotel, we moeten namelijk de kruising weer zien over te steken en dat zal weer een hele belevenis gaan worden.

Terug bij het hotel ziten Hans en Marianne in de lobbybar aan een bakkie koffie, de rest gaat naar bed en wij met 3-en gaan naar de lobbybar.
Er speelt een 3 mans band wat heel gezellig klinkt. We nemen hier nog lekker een 3-tal afzakkertjes en dan moeten we echt nnaar onze kamer en de luikjes dicht gaan doen want is het morgen heel vroieg dag.