Palua Tiga - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu Palua Tiga - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu

Palua Tiga

30 April 2013 | Maleisië, Kota Kinabalu

Lekker de wekker gezet om 07.30 uur en als we klaar zijn gaan we lekker ontbijten. De rest van de groep is al present of volgt al snel.

Sommige van de groep neemt nog even snel gebruik van de situatie om te wifi-en zoals Ruud en Alwies. Van 09.00 tot 12,00 uur is er geen stroom, in deze periode wordt de stroomgenerator herstart en als er geen stroom is dan is er ook geen wifi.

We reorganiseren voor 09.00 uur ook nog even onze reistassen want die zijn op het moment een grote puinzooi.Voor 09.00 uur draait de airco nog en dan is het niet zo warm in de hut. We zijn net klaar als de stroom uitgaat, dus precies goed getimed.

Het is tijd om een kopje koffie te drinken bij de bar.

Ik heb ook een envelop bemachtigt van de bar om de fooi voor Jorrit in te verzamelen. Het is de bedoeling dat iedereen van de groep in de loop van de dag de fooi voor Jorrit in de envelop doneert en ik zal de envelop aan Jorrit vanavond overhandigen. Ik loop dus vandaag de hele dag met de envelop te "leuren".

Ieder gaat zo'n beetje zijn eigen ding doen maar we zien elkaar op diverse plekken. Sommige gaan wandelen, de een maakt een korte wandeling en de ander maakt een grotere wandeling. Sommige gaan snorkelen en andere gaan naat het vulkanisch modderbad.

Het modderbad is 1 km wandelen en je kunt er niet in zinken, je drijft in de modder en het schijnt goed te zijn voor de huid.
Als Gerard, Guy en Jorrit vaqn het modderbad terugkomen, zijn ze helemaal bedekt met de modder en ze zien er niet uit. Voordat ze de zee inspringen om de modder van zichzelf af te spoelen, worden ze uiteraard op de gevoelige plaat gezet.

We relaxen lekker op de pier en duiken af en toe de zee in om wat af te koelen. Na 12.00 uiur gaan wij weer richting de bar voor een versnappering en lopen meteen langs de hut om de airco aan te zetten. De hut kan dan weer afkoelen.

Lunchtijd is weer aangebroken want het buffet wordt klaargezet. De kok heeft zijn beste gedaan om er iets lekkers van te maken en dat is te merken. Iedereen zit te smulen.

De rest van de middag is het voor iedereen weer relaxen geblazen, voornamelijk bij de pier. De tijd wordt gedood met zwemmen, snorkelen, zonnebaden. Wat hebben we het toch slecht he? Het is gewoon weg genieten met volle teugen!

Rond 16.00 uur sjokken we terug naar de bar want het is weer tea-time (de een neemt koffie en de ander een ander koel drankje zoals een Tiger).
Bij de tea-time hoort ook een snack en vandaag is dat gebakken banaan en gebakken zoete aardappel.
We zijn met een gedeelte van de groep (Anja, Guy, Gerard, Peter, Ruud en wij) dus nemen we nog een extra snack, lekker.

Ondertussen komen de reisgenoten bij me langs om een donatie in de envelop te doen voor de fooi voor Jorrit. Het is dus een komen en gaan en natuurlijk valt dit totaal niet op bij Jorrit. Dat maakt ook niets uit.

Na 18.00 uur gaan we een lekkere douche nemen voor het speciale avondeten van vanavond.

Het is helaas onze laatste avond hier, het is 30 april en hebben vanaf vandaag een Koning. Dat zijn de redenen dat we vanavond een BBQ hebben op het strand.
De mensen van het eilabnd en vooral de kok hebben zichzelf hiervoor flink uit de naad gewerkt. De tafel is gezellig gedekt, het eten (lamsvlees, kip, vis, salades, friet en rijst) ruikt en smaakt heerlijk!
Van deze bijzondere gebeurtenis maken we uiteraard foto's maar dat doen wij niet alleen. De mensen van het eiland vinden dit ook blijkbaar mooi en bijzonder want ook zij maken foto's van de BBQ en van ons. Waarschijnlijk gebruiken zij dit voor promotiemateriaal, wie weet zien we onze hoofden nog ooit op een poster terug haha.

Tijdens de BBQ krijgen we nog de laatste informatie van Jorrit over het vertrek van het eiland en de terugreis naar huis. Welja peper het maar in, Jorrit dat we morgen moeten vertrekken. Kunnen we de bootjes niet onklaar maken zodat we morgen niet kunnen vertrekken?

Tegen het einde van de BBQ neem ik nog even het woord en zeg een dankwoord namens de groep tegen Jorrit.
Jorrit is een goede reisbegeleider, we hebben een mooie en heerlijke vakantie gehad. Dit is zijn 1e reis in Maleisie en ondanks dat hij zeer afwijkende informatiwe had ontvangen van zijn collega's had zij zichzelf goed voorbereid. Een pluim.
Mijn kort dankwoord (waarom lang lullen als het ook kort, krachtig en to-the-point kan) overhandig de envelop met de fooi en uiteraard met 2 zoenen.
Sommige hebben alleen geld in de envelop gedaan en sommige met een persoonijke notitie. Wij hebben de fooi met een persoonlijke briefje in een leeg pakje sigaretten gedaan, tesamen met 1 sigaret.
Misschien dat de sigaret nog goed te pas bij Jorrit.

De BBQ is ten einde en we gaan met ons allen naar de waterkant waar de mensen van het resort nog een kampvuur voor ons heeft georganiseerd.
In het begin wil het vuur niet branden, het is eerder smeulen maar na wat moeite hebben we toch vlammen en genieten we van het lkampvuur met het ruizen van het de zee op de achtergrond. Lekker met een drankje erbij.

Als het kampvuur uitgebrand is gaat iedereen richting zijn bedje en wij met ons 3-en (wij met Guy) nemen nog een drankje aan de bar.
Vanavond was een mooie afsluiter van een schitterende, grensverlegende, zeer ervarende vakantie. Kon gewoon niet beter en we zullen zeker heerlijk slapen met dit besef.