Dag 2 Vrijdag 29-07-2011 - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu Dag 2 Vrijdag 29-07-2011 - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu

Dag 2 Vrijdag 29-07-2011

Door: Schellekens

22 Augustus 2011 | Nederland, Waalwijk

De wekker loop om 06.00 uur af want we moeten de dagrugzak nog in orde maken en de voor 09.00 uur moeten we de kosten van de excursies betalen bij Chantal.

De ontbijtzaal is enorm en in buffetvorm en er is voor ieder wat wils.

Om 9.00 uur gaan we met Chantal mee. WE gaan met de metro naa het Rode Plein. De roltrap gaat diep en hard en we moeten 6 haltes met de metro voor we bij ons eindstation zijn. Het metrostation hangt vol met kroonluchters. De mooiste metrostations liggen in het centrum van de stad en bij deze komen we helaas niet.

Het rode plein is zeer indrukwekkend met de Saint Basils kathedraal aan de ene kant, het mausoleum van Lenin in het midden en het rode gebouw aan de andere kant.
Hey is goed dat we vroeg zijn want het is nu nog lekker rustig op het plein om mooie foto's te maken maar later op de dag worden hier busladingen afgezet.

We hebben 2 uur vrije tijd dus lopen we op ons gemakkie evn rond, drinken een pilsje en een stuk pizza.
We zien ook de wisseling van de wacht bij het eeuwige vuur.

Om 12.30 uur moeten we ons allemaal verzamelen bju het standbeeld van het paard net buiten het rode plein.
Hier zien we Watse en Leny weer, zij zijn met de lokale reisgids Alkexander een eind met de metro geweest en zijn bij alle mooie metrostations geweest. Jammer dat het niet duidelijk was wat de tour van Alexander precies inhield want dan was waarschijnlijk iedereen met hem meegegaan.

We gaan om 13.00 uur het Kremlin in.Het is eigenlijk een fort nmet daarin 5 pleinen en de belangrijkste gebouwen van Moskou. We moeten onze dagrugzak bij een post achterlaten want er is hier een zeer strenge bewaking. Natuurlijk door bewakingspoortjes en alles moet uit de broekzakken verwijderd worden. Het is goed dat de kaarten voor het Kremlin van te voren besteld zijn want de rij van de losse kaartverkoop is enorm met een wachttijd van minimaal 1 uur in de zon en bij een temperatuur van 25 C.
Alexander verteld in alle details over het Kremlin en we bezoeken 2 orthodoxe kerken die geheel beschilderd zijn met bladgoud en iconen. Helaas mag je hier geen foto's maken en filmen maar het is zeer imposant om het te zien. In 1 kerk staan ook graven van de belangrijkste tsaren.
We lopen lngs het grootste kanon met een embleem van de tsaar, het kanon is zo'n 3,5 meter hoog en dat geldt ook voor de klok die er staat.

We bezoeken ook de Armory, een gebouw met allerlei schatten en giften uit het buitenland, wapens, kleding, schilderijen, koetsen, kerkelijke spullen en andere relieken zoals het tweelingstroon van Peter en Ivan en heilige bijbels die ingebonden en belgd zijn met diamanten, en an e n dere juwelen.
Bij elk object vertelt Alexander uitvoerig en hij is echt een wandelend encyclopedie.

We zijn allemaal moe als de toer over is want we hebben veel geslenterd. Als we de rugzakken terug hebben ploffen we op het eerste de beste terras neer voor een lekker koud pilsje.
Na een welverdiende rust wandelen we met ons 4-en over het rode plein terug naar de metro. We maken nog een foto van St. Basils Kathedraal want deze is nu schitterend met het zonlocht erop.

Na 6 stops zijn we terug bij het hotel en gaan we naar een restaurant vlakbij het hotel.
Het is een echt russisch restaurant en we moeten met handen en voeten de bestelling doen maar we komen er uit. Het eten is heerlijk en we zitten lekker op ons gemakkie.

We hebben nog zin in een pilsje maar besluiten eerst de rugzakken terug te brengen naar het hotel en ons een beetje op te frissen voor we beneden in de Pub van het hotel een afzakkertje te nemen.
Na 2 pilsjes besluiten we naar bed te gaan want het was een vermoeiende dag.