Dag 1 en 2 Vertrek naar Kaapstad Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 Vertrek naar Kaapstad Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 Vertrek naar Kaapstad Zuid-Afrika

19 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We vertrekken om met de trein van 17.39 uur van Den Bosch naar Schiphol. Bij onze aankomst is de check-in balie gelukkig al open en minder gelukkig voor ons is het al druk. Bij het inchecken wordt ons verteld dat de bagage door gelabeld wordt, dat is fijn en onderweg een zorg minder.

De baliemedewerker wil een stoelwijziging voor ons doorvoeren voor de vlucht van Dubai naar Kaapstad. Hiervoor moet hij even goedkeuring krijgen van zijn leidinggevende dus even wachten. Het blijkt dat we op deze vlucht de 2 middelste stoelen hebben van de middelste 4 stoelen. Dat vindt hij minder prettig, ja wij ook. Hij ziet dat er nog stoelen vrij zijn met meer beenruimte en aan de gang kant. Dat is fijner op de lange vlucht en hiermee zijn wij het met hem eens. Na de goedkeuring ontvangen we de nieuwe boardingpassen en bedanken hartelijk de balie medewerker en zijn baas.

Eerst naar buiten voor een sigaretje en dan door de douane, wat gedaan is, is gedaan. Bij de controle moeten uiteraard de schoenen uit, riem af, horloge af. Ach wat maakt het uit, we zijn al eraan gewend.

Bij een bar achter de douane gaan we lekker zitten want we hebben tot 21.15 uur. Het is tijd voor ons vakantiepilsje, even proosten op een fijne reis met hopelijk mooie ervaringen. Voordeel van deze bar is dat de rokersruimte om de hoek zit. Van alle gemakken voorzien dus.

Om 21.15 uur zijn we bij de gate en kort daarna mogen wij al aan boord. Dit gaat heel erg vlotjes want ze boarden in fases. Eerst de 1e klas en comfort klas, mensen met kleine kinderen, mensen die hulp nodig hebben en dan vanaf zones. We hebben zone C , dat is het achterste gedeelte van deze dubbeldekker vliegtuig en dus mogen we als eerst van economy klas aan boord.

Na een vertraging van 15 minuten vertrekken we naar Dubai, onze tussenstop. Nog wel even de ogen open proberen te houden totdat ze met het eten komen. Hierna kunnen we de luiken sluiten en lekker slapen. Wakker worden voor het ontbijt en dan landen we om 07.30 uur op dag 2 in Dubai.

In Dubai moeten we naar een andere gate, dus dat is even wandelen en onderweg even een korte stop in een rokersruimte. Bij deze gate kunnen we meteen aan boord, lekker geen lange wachttijden en maken we ons klaar op onze luxe plaatsen met extra beenruimte. We kunnen onze benen helemaal strekken, heerlijk. Dit is de vlucht van Dubai naar Kaapstad van 9.5 uur. We beginnen als we in de lucht zijn met een ontbijtje, relaxen daarna en doden de tijd met film kijken en slapen. Als we de lunch hebben gehad wordt de daling ingezet en landen we in Kaapstad om 16.15 uur lokale tijd. Er is nu hier 1 uur later dan in het koude kikkerlandje.

Aangezien we op de 1e rij zitten van de economy class, zijn wij de 1e uit het vliegtuig en de rest gaat ook heel vlot. Lekker vlot door de douane en ook onze bagage is al snel op de band en daarmee in ons bezit. Bij het passeren van de customs wordt aan ons gevraagd waar we vandaag komen en hoeveel kaas we bij ons hebben. Waarschijnlijk nemen de Nederlanders die hier aankomen grote hoeveelheden kaas mee. Nou, wij niet en als de customs medewerkers het antwoord bevredigend vindt mogen we verder gaan.

Buiten in de aankomst hal zien we onze reisbegeleider Norman al snel te staan en wij zijn de 1e van de groep die met hem kennismaken. Niet lang daarna is de groep compleet, maken we alvast kort kennis met elkaar. Lijkt met een leuke, diverse groep.

Het 1e wat we gaan doen is geld pinnen, hier is een ATM dus makkelijk en dan met een grote touringcar naar het hotel met de naam “Lady Hamilton Hotel”. Het is maar een half uurtje rijden.

Bij aankomst in het hotel verzamelen we ons in de hotelbar en ontvangen we een welkomstdrankje, altijd een fijn warm welkom en uiteraard lekker. Norman checkt ons in en we ontvangen de kamer sleutels.

We moeten allemaal weer present zijn in de hotelbar en van tevoren hebben we de gelegenheid om onszelf wat op te frissen. Norman doet zijn welkomstpraatje en vertelt onder andere wat er allemaal te zien en te doen is in Kaapstad en wat we samen en aankomende dagen gaan doen. Klinkt allemaal heel erg interessant en we gaan het allemaal meemaken.

In dit hotel hebben we beschikking tot WIFI, dus wordt meteen het thuisfront op de hoogte gebracht, uiteraard doen dit op ons gemakkie onder het genot van een lekker koud lokaal biertje.

Om 19.30 uur eten we gezamenlijk in het restaurant van het hotel , niet moeilijk doen na een lange reisdag. Na het eten zitten we er helemaal doorheen en kruipen we ons mandje in. Alwies neemt nog een Hot Coldrex want hij is een beetje grieperig, dat kunnen we natuurlijk niet gebruiken tijdens onze vakantie. Hopelijk is hij morgen, na een goede nachtrust, paracetamol en de Hot
Coldrex morgen wat opgeknapt. Het is nog vroeg, lokale tijd 21.30 uur maar we vallen als een blok in slaap.

• 14 April 2016 - 20:54

Chantal:

Super leuk om jullie reisverslag weer te lezen!!
    Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen!!