Dag 18 13-05-2015 Gili eilanden. - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu Dag 18 13-05-2015 Gili eilanden. - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu

Dag 18 13-05-2015 Gili eilanden.

13 Mei 2015 | Indonesië, Gili Meno

De wekker heeft niet afgelopen want we hebben geen wekker gezet. Het is vandaag een dag waarbij we niets hoeven als we dat niet willen. Ook lekker voor een keer, en ondanks dat we kunnen uitslapen, ben ik toch vroeg wakker. Om 06.30 uur, ik ga even buiten zitten om alvast weer te wennen aan de temperatuur en foto’s te maken op het strand. Nu zijn er nog weinig mensen op het strand en kan ik mooi genieten van de ochtendgloren. Niet te lang op het strand want de zon is nu al weer zeer warm.

Ondertussen is Alwies ook wakker en maken we ons klaar voor een heerlijk ontbijtje op het strand. Na het ontbijt gaan we een paar meter naar rechts, naar een ligbed op het strand.
Lekker even het water in, heel even in de zon. Niet te lang in de zon anders verbrand je jezelf waat je bij staat. Gewoon lekker rustig wakker worden.

Om 11.00 uur gaan we met Theo en Margriet een wandeling maken, het eiland omlopen. In ongeveer 1 – 1,5 uur kun je om het eiland heen wandelen, maar we hebben de hele dag de tijd. Wij gaan het op ons gemakkie doen en her en der aanleggen. Andere van de groep gaan vandaag snorkelen en we horen later op de dag wel hoe het was en de overige details.

Tijdens de wandeling leggen we eerst aan bij een klein gezellig barretje op het strand met uitzicht op Gili Trawanga. Even pauze houden en genieten van deze kant van het eiland. Na een koel drankje wandelen we weer een stukje verder. Hier zijn geen auto’s en geen verharde paden. Het is allemaal mul zand.
Het wordt weer tijd om aan te leggen om een hapje te eten. Lekker eerst een drankje en dan wat eten bestellen, we genieten er echt van.
Als we na de lunch onze wandeling voortzetten, blijkt dat we al bijna het eiland rond zijn. Een leuke wandeling door het zand, langs strandtentjes, hotels, vervallen hotels en hotels in aanbouw. Van heel knus tot super de luxe.

Terug bij ons eigen hotel nemen we eerst een koel drankje zodat we in ieder geval inwendig kunnen afkoelen, om daarna ons te settelen op het strand. Even in de zon, in de schaduw, onder de parasol, in het water. We hebben het maar druk mee.

De snorkelgroep is ook ondertussen terug en de ervaringen worden uitgewisseld. Het was een mooie tocht, schitterend koraal, vissen en ze hebben zeeschildpadden gezien.

Om 19.00 uur hebben we weer met Theo en Margriet afgesproken dus gaan we eerst naar ons huisje voor een frisse douche.
Om 19.00 uur eerst een aperitiefje om daarna naar een eettentje te wandelen.
Onze 1e keuze waar we gaan zitten is heel gezellig ingericht maar we krijgen een menukaart zonder Indonesisch eten. Dit gaat het niet worden. De 2e keuze is een tentje pal op het strand met originele gerechten dus bingo.
Na een lekkere maaltijd, die we echt op ons gemak gebruiken, wandelen we terug naar ons hotel. Daar aangekomen vinden we het te vroeg om naar ons huisje te gaan en nemen we een Bintang of 2 in de zwoele avond op het strand bij ons hotel. Het is onze laatste avond hier en moeten we er optimaal van genieten. Net na 22.00 uur gaan we naar ons koel huisje om een koele nacht tegemoet te gaan.