Dag 1 en 2 Vetrek naar de Soenda eilanden en Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 Vetrek naar de Soenda eilanden en Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 Vetrek naar de Soenda eilanden en Sanur

Blijf op de hoogte en volg Alwies en Marie-Thérèse

26 April 2015 | Indonesië, Sanur

Lekker op ons gemak de spullen nalopen voor de vakantie en dan is het 12.00 uur. Tijdstip van vertrek is aangebroken.
met eigen auto tijden we naar Schiphol lang parkeren en met de shuttle bus gaan we naar de vertrekhal.

Om 13.45 uur staan we bij de incheckbalie en hebben dus tijd genoeg. Het inchecken van de bagage gaat vlot en we gaan meteen door de douane.
Het eerste wat we doen is bij een bar ons 1e vakantiepilsje drinken, lekker op ons gemak. het is ook dicht bij een rookruimte dus dat komt goed uit.

Om 15.45 uur zijn we bij de gate voor de controle en kunnen we eigenlijk al direct in het vliegtuig stappen. Wat hebben we geluk, het vliegtuig is niet vol dus hebben we met ons 2-en 3 stoelen tot onze beschikking. Dat is natuurlijk altijd prettig op een lange vlucht.

Der vlucht verloopt voorspoedig en de meeste tijd wordt doorgebracht met slapen, film kijken en eten. Ja, meer kun je ook eigenlijk niet doen in een vliegtuig.

Om 11.50 uur lokale tijd landen we in Jakarta, het is hier 5 uur later dan in Nederland.
Eerst moeten we een visum kopen bij de immigratiedienst, kosten € 68 voor 2 personen en dan gaan we op zoek naar de vertrekhal voor onze transfervlucht. We moeten bij gate F2 zijn.
De gate is snel gevonden en voor we het weten zijn we weer door een controle.
We lopen hier wat rond en komen tot de conclusie dat achter de controle geen restaurantjes of iets dergelijks zijn.
Op een hoek zien we een koffietentje waar je ook kunt roken, dat is wat we zoeken. Kunnen we 2 vliegen in 1 klap slaan, koffie drinken en ik kan meteen een sigaretje roken. Ik vind dat ik dat wel verdiend heb na een vlucht van meer dan 11 uur.
Het koffietentje is voor de controle dus lopen we maar teug want we hebben 2,5 uur te spenderen.
In het koffietentje genieten we van een cola en een sigaretje.

Op het moment regent het buiten, een tropische regenbui maar het is 30 graden en dus warm. Kunnen we meteen al wennen aan het warme weer, heerlijk.

Voor de 2e keer gaan we door de controle naar gate F2 waar we om 13.45 uur lokale tijd kunnen instappen. Na 1,5 uur vliegen en 1 tijdzone verder landen we op Bali Denpasar. Het tijdverschil met Nederland is 6 uur later.

Onze bagage hebben we al snel en gaan naar buiten. In de ontvangsthal staat onze reisbegeleider Silvester Jamin al op de groep te wachten. De groep is al snel compleet en maken we met elkaar kennis.
Gezamenlijk lopen we naar de bus die ons naar Hotel Swastika in Sanur brengt.

Het is nog 1,5 uur rijden en tijdens de rit hebben we volop de gelegenheid om een indruk van Bali te krijgen. Sanur ligt aan de andere kant van het eiland en we gaan over de tolweg, dit is sneller. De tolweg gaat over een stuk zee, net langs de kust. Deze tolweg is aangelegd om het transport tussen de steden te versnellen en te verbeteren.

Sanur is een toeristische plaats dat eigenlijk uit 1 lange straat bestaat met hotels, restaurantjes en winkeltjes.
De grote bus parkeert op een parkeerplaats van een ander hotel, ons hotel bevindt zich achter dit hotel en de grote bus en de bus kan de draai niet nemen naar de parkeerplaats van ons hotel.

We lopen het laatste 100 meter naar de lobby van ons hotel waar we een koel welkomstdrankje krijgen. Ondertussen wordt de hoofdbagage naar de kamer gebracht. Wat een luxe.

Hierna gaan we op zoek naar onze kamer, het hotel heeft een wirwar van paadjes en dus is het even zoeken waar we moeten zijn. Het is langs het kleine zwembad, daarna rechtsaf naar het grote zwembad, voor het grote zwembad weer rechtsaf, de trap op en dan aan de linkse kant.
Het is een mooie grote kamer met uitzicht door de bomen op het grote zwembad. Eerst ons lekker settelen op de kamer en ons lekker opfrissen.
De avond begint al te vallen, niet zo moeilijk het is al na 18.30 uur.

Om 20.00 uur gaan we gezamenlijk eten, op deze manier kunnen we nader met elkaar kennis maken. Silvester heeft een tafel gereserveerd in een restaurant op 50 meter lopen van het hotel met Indonesische keuken. Heerlijk.

Na het eten lopen we met ons 2-en nog even een stuk door de hoofdstraat en kopen water en sigaretten.
Als we de aankopen gedaan hebben, is het tijd om terug te gaan naar ons hotel en ons bedje op te zoeken. Het is ondertussen 23.00 uur en een lange reisdag geweest, we zullen snel in slaap vallen.

• 19 Mei 2015 - 20:38

Annet:

Hoi ,
    Leuk hoor , weer jullie reisverhaalbte lezen!!
    Met welke organisatie zijn jullie mee gereisd?
    En jullie aantal Vd groep?
    Wij reizen ook in september naar de kleine Sunda eilanden.

Gr
    Borneo mede reizigers

• 19 Mei 2015 - 20:49

Marie-therse:

Koning Aap met 17 reizigers. De lokale reisbegeleider was Silvester Jamin.

• 20 Mei 2015 - 01:52

Peter:

Heel veel Plezier Marie en Alwies!

Vorig jaar ook op de Soenda eilanden geweest, fantastische reis geweest!

Groeten en een mooie reis gewenst vanaf Vancouver Island Canada van mede Borneo reiziger Peter.

• 20 Mei 2015 - 21:50

Tineke:

Heel leuk jullie reisverslag te lezen en zal het zeer zeker verder volgen.

Zie dat Peter nu in Canada is, wij vertrekken ook binnenkort voor een maand met onze zoon.
    Geniet van het mooie land,

groetjes,
    ook van een mede Borneo reizigster,
    Tineke