Dag 15 10-05-2015 Ferryboot naar Lombok (Tetebatu) - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu Dag 15 10-05-2015 Ferryboot naar Lombok (Tetebatu) - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu

Dag 15 10-05-2015 Ferryboot naar Lombok (Tetebatu)

Blijf op de hoogte en volg Alwies en Marie-Thérèse

10 Mei 2015 | Indonesië, Lombok

Om 05.50 uur loopt onze wekker af en maken we ons klaar voor het vertrek. Om 06.30 uur staat het ontbijt klaar en worden de tassen meteen buiten gezet. Deze kunnen direct naar de bus gebracht worden en ingeladen worden.
Het ontbijt is in buffetvorm, dat is lekker makkelijk en snel. We hadden de rekening gisteren al verrekend dus daar hebben we ook geen omkijken naar.

Om 07.00 uur vertrekken we met de bus, even een korte fotostop bij een garnalenkwekerij en dan rijden we in 1 keer door naar de veerpont. Deze brengt ons van Sawabesi Besar naar Lombok. Het is een tocht van ongeveer 2,5 uur. Silvester wil vroeg aanwezig zijn want dan heeft de bus een goede plek op de boot en dat wijzelf ook een goed zitplaats hebben.
Bij aankomst blijken we geluk te hebben de bus kan meteen aan boord van de ferry rijden. Eerst moeten we allemaal uitstappen, de bus wordt helemaal klem gezet en dan de deur niet meer open.
We wandelen naar het bovendek, daar kunnen we buiten zitten maar wel onder een afdak. We zitten bij elkaar zodat Silvester ons een beetje in de gaten kan houden.

Na ongeveer 15 minuten vaart de boot uit en is het ongeveer 2 a 2,5 uur varen naar de haven van Lombok. Tijdens de reis worden de passagiers vermaakt door 2 zingende jongens, een man die een soort standup comedie uitvoert (we kunnen hem dus niet verstaan maar het schijnt lollig te zijn) en een tv met een muziekzender. Het is weer een leuk tochtje en sommige gaan op het hoogste dek staan, in de wind en zon.

Bij aankomst op Lombok laten we eerst de andere passagiers de boot verlaten en de bus rijdt alleen van de veerpont naar de parkeerplaats. Wij komen als laatste van de boot, dat is weer gemakkelijk voor Silvester om ons in de gaten te houden in de menigte.

Hierna is het nog 2 uur rijden naar ons hotel Green Orry cottages in Lombok, we maken een stop onderweg bij een tankstation zodat we gebruik kunnen maken van de toilet.
Voor we naar ons eigen hotel gaan, gaan we lunchen in een ander hotel. Silvester heeft op ons verzoek Rendang bestelt, goed geregeld kerel. Heerlijk.
Dit hotel was eerst het overnachtingshotel van Koning Aap maar dat is veranderd ivm klachten over de kamers. Het hotel ligt wel op een schitterende locatie, op een heuvel midden in de natuur en de rendang smaakt verrukkelijk.

Het wordt tijd om naar ons eigen hotel te gaan midden in het dorp. Dat is ook een mooie locatie maar wel met heel veel moskeeën, dus waarschijnlijk zijn we morgen heel vroeg wakker.
Na het inchecken zijn we vrij om te doen wat we willen. Sommige doen een wasje, lopen het dorp in, relaxen bij het huisje of drinken een Bintang. Raden wat wij met Theo en Margriet gaan doen.
In de gezamenlijke ruimte staat een tafeltennis en de heren spelen een potje. Een medewerker van het hotel, met de naam Sep, vindt het gezellig dat we hem bezoeken in de gezamenlijke ruimte en hij speelt met Theo een spelletje tafeltennis.

We gaan even terug naar ons huisje om avondtoilet te maken en lekker te douchen om weer terug te keren naar de eetzaal. Iedereen van de groep komt zachtjes aan binnen gedruppeld en we nuttigen tezamen een lekker koel drankje en wachten rustig totdat het buffet klaar staat.
Dat is om 19.30 uur, lekker makkelijk een buffet. Silvester besluit dat de dames eerst mogen opscheppen en al wil een heer voordringen, deze wordt netjes door de rest op zijn plaats gewezen.

Na het eten blijven we met een paar mensen van de groep nog even natafelen, gezellig kletsen en wat drinken. Even de vakantie doornemen want we tot heden allemaal beleeft hebben en wat we allemaal nog gaan tegenkomen. Niet te lang want van de hele dag hangen en zitten wordt je ontzettend lui. Het resultaat is dan ook dat we allemaal op tijd, en dat is dus vroeg, naar bed gaan. Lekker slapen met de waaier aan het voeteneind van het bed.