Vertrek Quito Ecuador (nog niet Bogota Colombia) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu Vertrek Quito Ecuador (nog niet Bogota Colombia) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Alwies en Marie-Thérèse Schellekens - WaarBenJij.nu

Vertrek Quito Ecuador (nog niet Bogota Colombia)

Blijf op de hoogte en volg Alwies en Marie-Thérèse

12 Januari 2014 | Ecuador, Quito

Om 04.30 uur loopt de wekker af, tijd om eruit te gaan voor de vakantie. Een bakkie koffie, douchen en dan kunnen de tassen dicht. We zijn er klaar voor.

On 5.45 uur rijden we naar Schiphol, de parkeerplaats is gereserveerd en dat is lekker makkelijk. De auto blijft hier staan en wij gaan met de bus naar de vertrekhal.

Gelukkig kunnen we de bagage meteen afgooien en als ik mijn sigaretje in de buitenlucht op heb gaan we door de douane.

Lekker zitten bij Bar Amsterdam met een kopje koffie want het is nog te vroeg voor een vakantiepilsje.

Om 09.00 uur moeten we bij de gate zijn en het boarden gaat vlot in verband met de bodyscan.

Tegen 10.00 uur zitten we in het vliegtuig en het vertrek is om 10.30 uur met KLM naar Quito. Een vlucht van 11 uur.

We zitten in het midden en gelukkig is er 1plek vrij zodat we met ons 2-en 3 zitplaatsen hebben, zitten we wat ruimer.
We brengen de tijd door met films kijken, slapen, eten en drinken.

In Quito moeten we overstappen want dan vliegen we met een andere maatschappij Avianca. De bagage wordt gelukkig wel doorgelabeld. We lopen naar de andere gate en daar hebben we een wachttijd van 2uur.

Wat blijkt, volgens Avianca, KLM heeft niet aan de maatschappij doorgegeven dat wij de iverstap maken en dus us het vliegtuig overboekt. Dat is kl......

Ondertussen hebben we met 6 andere mensen van de groep kennis gemaakt en dat geeft een groepsbinding.
Na veel gezeur, gedraai en gedoe kunnen er 6 mensen met de vlucht mee en moeten 2 andere de ochtendvlucht nemen.
Dit is eigenlijk inacceptabel maar het is nu eenmaal zo.

Alwies en ik kunnen niet met de vlucht mee en we hebben 2 opties.
1) Een vlucht nemen naar Lima, daar overstappen op een vlucht naar Bogota.
2) Een overnachting in Quito op kosten van Avianca en de ochtendvlucht om 06.00 uur naar Bogota.

We kiezen voor optie 2 want optie 1 vinden wij geen optie.
We nemen dus nu afscheid van het groepje en ik geef aan hen mijn mobiel nummer mee. Zij kunnen straks aan de reisbegeleider Gert de situatie uitleggen. Bij vragen kan hij mij dan ook even bellen.

Ons overnachtingshotel is Holiday Inn in Quito. Voor we van het vliegveld vertrekken krijgen we de instapkaarten voor de vlucht morgen, zo dat hebben we maar alvast.

We worden door 2 medewerkers van Avianca (Alex en Miquel) naar de uitgang van het vliegveld en naar de taxi begeleidt.

Het is +/- 1 uur rijden naar het hotel Holiday Inn in het centrum van Quito. De taxichauffeur loopt met ons het hotel in en we geven de hotelvoucher af.

We hebben een kamer inclusief eten ( roomservice) en we krijgen morgen een ontbijtpakket mee. Toch netjes gedaan van Avianca.
Er is afgesproken dat de taxichauffeur dat de morgenvroeg om 3.30 uur komt halen.

Na het inchecken gaan we vlug naar de kamer en bestellen wat de eten. Als we dit ophebben zullen we snel ons mandje opzoeken. Het is ondertussen lokale tijd 21.30 uur en we willen plat.
Het is een mooie kamer, ja we moeten er toch iets positiefs uithalen. Nu slapen en morgen zien we maar weer verder.

• 23 Januari 2014 - 00:16

Ans En Aafke :

Leuk begin van de vakantie ,maar ja het is altijd afzien,gelukkig wisten jullie dat al. Maar wel keurig geregeld.
    Moet het reisbureau of die gene met wie jullie reizen dat niet goed boeken.
    Of hebben jullie zelf bij Klm geboekt?
    Nou geniet er maar van jammer dat je niet even tijd had om Lima in te gaan mooie stad.

• 23 Januari 2014 - 08:28

Anja:

Hé Alwies en Marie-Therese,

Leuk dat ik nog op jullie mailinglist sta :). Jullie vakantie begon weer goed, een extra avontuur. Ben heel benieuwd naar wat jullie nog meer gaan beleven. Heel veel plezier maar jullie kennende, zal dat geen enkel probleem zijn !

Gr. Anja

• 23 Januari 2014 - 16:41

Ankie Waltmans:

Tja, soms zit het mee en soms zit het tegen.. Succes met de verdere vlucht..

Groetjes, Ankie

• 24 Januari 2014 - 07:52

Annet:

Hoi,

Fantastisch! Weer lekker op reis !
    Ik blijf jullie volgen hoor:)
    Zie straks jullie foto's wel verschijnen.
    Gr Annet ( reisgenoot Borneo)

• 24 Januari 2014 - 23:23

Sjef:

Maagde nou al nie mir mee de rest mee....? ;-)

• 06 Februari 2014 - 19:49

Alwies En Marie-Thérèse Schellekens:

@ Ans en Aafke
    Het was een overboeking van de vliegtuigmaatschappij, was wel goed geboekt maar volgens de vliegtuigmaatschappij Avianca had KLM dit niet bevestigd, terwijl de bagage al geladen was.

@ Anja
    Ja een extra avontuur, weer een ervaring rijker.

@ Sjef
    Tuurlijk wel, we wilden alleen een extra nacht in Quito blijven, leek ons wel leuk, haha